30 augustus 2007: een YouTube gebruiker plaatst een filmpje online van het spel “Tiger Woods PGA Tour 08”, uitgebracht door EA Sports.

In het filmpje staat Tiger Woods op het water om een balletje weg te slaan: een mankement in het spel dat EA Sports blijkbaar niet opgemerkt heeft.

De zogenaamde “Jesus” shot:

Het filmpje blijft lange tijd onopgemerkt, maar dan…

17 augustus 2008: EA Sports plaatst een reactie op het originele filmpje!

De boodschap: het was geen fout. Tiger Woods IS GEWOON ZO GOED.

Op moment van schrijven heeft dit filmpje van EA Sports al 1 miljoen views.

Niet slecht gezien van EA Sports. Blogs (zoals deze) pikken dit soort nieuws maar wat graag op.

EA Sports maakt hiermee geen reclame maken voor het product (Tiger Woods golfspel), want uiteindelijk vestigt het toch de aandacht op een mankement, maar EA bewijst wel dat het mee is met de internetgeneratie. Dit is Public Relations.

EA is een van de grootste bedrijven actief in de gamesindustrie en heeft nogal een “corporate” imago. Met acties als deze zal dat vlug veranderen.